Niezmiernie miło nam poinformować , że Zespół Placówek Oświatowych w Winnicy otrzymał grant na realizację projektu współpracy szkól (KA229) w ramach programu Erasmus +. W projekcie, który będzie trwał od 01 września 2020r. do 31 sierpnia 2022r., biorą także udział szkoły z Niemiec, Turcji, Hiszpanii, Portugalii oraz Słowenii. Chętni uczniowie będą brać udział w mobilnościach do Anamur/Turcja, Barcelona/Hiszpania, Porto/ Portugalia, Vransko/Słowenia w przeciągu dwóch lat projektu. Wstępnie na rok szkolny 2020/2021 przewidziane są mobilności do Hiszpanii i Turcji oraz mobilność kadry do Niemiec. Projekt polega na współdziałaniu szkół europejskich nad wspólnym tematem. Tytuł naszego projektu to „Edukowanie serc”- „ Educating hearts”. Celem projektu jest zwiększenie integracji społecznej w naszych lokalnych społecznościach. Będziemy się zajmować nauczaniem uczestników o równości płci, tolerancji rasowej, kulturowej, religijnej oraz społecznej, włączając tolerancję w stosunku do osób niepełnosprawnych i starszych. Ostatnim tematem będą się dokładniej zajmować uczestnicy projektu z naszej placówki. Zagadnienia, które będą realizowane podczas każdej mobilności będą obejmować kontekst kulturowych różnic i podobieństw; wskazanie co nas dzieli, co wyróżnia, zrozumienie, że mamy podobne cele i marzenia; co nas czyni równymi; oraz pogłębianie zrozumienia wspólnych wartości europejskich. Projekt przybliży uczestnikom wartości europejskiego dziedzictwa poprzez udział w mobilnościach i działaniach projektowych, rozwinie umiejętności posługiwania się językiem angielskim oraz technologią informacyjno-komunikacyjną. Uczestnicy przed mobilnościami będą brali udział w zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących ich do konwersacji w języku angielskim oraz do działań projektowych, m.in. na platformie Etwinning. Głównym kryterium udziału w mobilnościach będzie poziom języka angielskiego, poziom rozwoju emocjonalnego oraz zaangażowania w działania projektowe. Projekt ma na celu zaangażowanie uczniów z klas V-VIII. W wyniku naszego projektu oczekujemy zwiększenia umiejętności społecznych osób uczestniczących w projekcie, umiejętności językowych, ICT, wzmocnienia poczucia wspólnego celu pokojowego, stymulacji kreatywności , zwiększenie kompetencji ( umiejętności i wiedza) uczniów i nauczycieli w zakresie edukacji, zachęcenia do kreatywności i świadomego udziału w projektach Erasmus w przyszłości.
Koordynatorzy: Jolanta Grabarek i Krystyna Roze